متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) چیست؟
نوشته شده توسط : امیر

متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) چیست؟

قطعا شما که با مفاهیم سئو آشنایی دارید یا در فضای مجازی به فعالیت می پردازید ، بارها و بارها با اصطلاح  متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) بر خورد داشته اید. برای ایجاد متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) ؛ یک کلمه یا یک عبارت داخل متن را به صفحه ای دیگری لینک می کنند. این کلمه یا عبارت با رنگ دیگری نسبت به متن (معمولا رنگ آبی)  ساخته می شود ، امکان کلیک کردن دارد و پس از کلیک بر آن شما به صفحه ی دیگری پرتاب خواهید شد.

متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) می توانند کاربران را به مشاهده و بررسی سایر مقالات و محتواهای وبسایت شما ترغیب نمایند و علاوه بر آن ربات های موتورهای جستجو را به داده های تو در تو در سایت شما مرتبط می کنند.

فراموش نکنید اگر در متون مختلف سایت بیش از حد از یک متن لنگر تکراری استفاده نمایید و چگالی آن را بیش از اندازه نمایید ، گوگل برای شما امتیاز منفی در نظر می گیرد. برای در امان بودن از خشم گوگل بهتر است از متون لنگر مختلف در بخش های متنوع سایت خود استفاده نمایید و دقیقا متون لنگر خود را بهینه سازی نمایید.

برای بهینه سازی متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) داخل وبسایتتان ، لازم است انواع آن را بشناسید و در جای مناسب از آن ها استفاده نمایید. فراموش نکنید موتورهای جستجو برای قرار دادن یک کلمه کلیدی سایت شما در صدر نتایج به متون لنگر سایتتان توجه ویژه ای می کنند. در ادامه مقاله با انواع متن لنگر آشنا خواهیم شد.

 

انکر تکست عمومی (Generic Anchors)

متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) عمومی معمولا عباراتی هستند که در بخش های مختلف سایت و در مقالات بصورت جامع به کار گرفته می شوند. عبارت هایی مانند “اینجا کلیک کنید” ، “مشاهده ادامه مطلب”، “اطلاعات بیشتر” و جملاتی از این قبیل که به صورت هایپرلینک در وبسایت های مختلف دیده اید از نوع متن لنگرهای عمومی می‌باشند.

انکر تکست نام تجاری (Branded Anchors)

این نوع متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) نام برند ، نام شرکت یا نام سایت شما هستند که در بخش های مختلف سایت شما ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. توجه داشته باشید ، این نوع از متن لنگر در صورتی که با کلمات کلیدی هدف شما مشترک نباشند آسیبی به سئوی سایت نخواهند زد. به عنوان مثال عبارت ” فناوری اطلاعات زیفا ” که به صفحه اصلی وبسایت زیفا لینک شده است از این نوع می باشد.

 

انکر تکست عریان (Naked Link Anchors)

اگر از URL یا آدرس دامنه وبسایت خودتان بعنوان متن لنگر استفاده کنید در حقیقت متن لنگر شما در این دسته قرار می گیرد. بعنوان مثال آدرس دامنه https://zefa.ir که به صفحه اصلی سایت لینک شده است از این نوع متن لنگر می باشد.

 

کلمه کلیدی + نام تجاری (Brand + keyword Anchor)

کارشناسان سئو از این نوع از متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) به عنوان رویکردی برای بهبود سریع وضعیت سئوی یک وبسایت استفاده می کنند. در این نوع از متن لنگر شما کلمه کلیدی مهم خود را بصورت ترکیبی با نام اصلی برندتان مورد استفاده قرار می دهید. با این کار می توانید نام برند خود را در کنار کلمه کلیدی مورد نظرتان ارتقا ببخشید. بعنوان مثال عبارت ” طراحی حرفه ای انواع وبسایت با زیفا ” که در آن کلمه – زیفا – نام برند و عبارت – طراحی حرفه ای انواع وبسایت – کلمه کلیدی مورد نظر ماست نمونه ای از این نوع متن لنگر است.

 

انکر تکست تصویر (Image Anchors)

همانطور که مستحضرید استفاده از تصاویر در میان محتوا و متون سایت باعث تعامل بیشتر کاربران با وبسایت می شود. موتورهای جستجو به منظور استفاده از محتوای تصویری شما و طبقه بندی آن ها داخل نتایج خودشان تگ یا همان خاصیت Alt تصاویر منتشر شده داخل سایت را بررسی می نمایند. بنابراین هرکدام از تصاویری که شما خاصیت Alt آن را وارد کرده اید بعنوان یک متن لنگر توسط موتورهای جستجو شناسایی می شوند.

 

انکر تکست فهرست بندی معنایی نهفته (LSI Anchors)

Latent Semantic Indexing ) LSI) که به معنای “فهرست بندی معنایی نهفته” می باشد ، به نوعی از متن لنگر اشاره دارد که در متن انکر تکست خود از کلمه یا عبارتی مترادف با کلمه کلیدی مورد نظرتان یا از مشتقات آن استفاده کنید. فرض کنید شما می خواهید در وبسایت خود بر روی کلمه کلیدی ” تبلیغات ” کار کنید برای این منظور می توانید در متون لنگر خود از عبارات ” تبلیغات آنلاین ” ، ” بازاریابی آنلاین ” ، ” تبلیغات فضای مجازی ” و … که نمونه هایی از ترکیب این لغت هستند استفاده نمایید.

با استفاده از این نوع متن لنگر ، اگر کاربری کلمه “ تبلیغات ” را در گوگل جستجو کند ، در انتهای صفحه نتایج ، جستجوهای مرتبط با آن برای او نمایش داده می شوند. معرفی متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text)

 

انکر تکست Partial Match

اگر تنها بخشی از عبارتی که قصد دارید آن را به عنوان متن لنگر استفاده کنید ، کلمه کلیدی مورد نظرتان باشد ، در واقع از این نوع متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) استفاده نموده اید. برای مثال اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما سئوی وبسایت باشد و آن را در متن لنگر ” مشاهده پلن های متنوع سئوی وبسایت ” قرار دهید ؛ از این نوع متن لنگر بهره برده اید.

 

انکر تکست طولانی (Long Tail Anchors)

اگر عبارت متن لنگر شما خیلی طولانی باشد جزء این نوع متن لنگر قرار می گیرد. استفاده از این سبک متن لنگر مگر در موارد خاص و ضروری توصیه نمی شود. چرا که بازدهی مناسبی ندارد. معرفی متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text)

 

انکر تکست Exact Match

مهم ترین نوع و کاربردی ترین نوع متن لنگر می باشد. البته اگر از این نوع از متن لنگر بیش از حد استفاده کنید گرفتار خشم موتور جستجوی گوگل خواهید شد. همانطور که از نام این نوع متن لنگر مشخص است ؛ انکر تکست Exact Match نوعی از متن لنگر است که در آن عبارت متن لنگر عینا همان کلمه کلیدی مورد نظر شما بوده و چیزی به آن کم یا زیاد نشده باشد. از آنجایی که این نوع از متن لنگر تاثیر زیادی در سئوی وبسایت شما دارد ، توصیه می نماییم از این نوع تنها برای محتواهای حرفه ای و با ارزش سایت خود استفاده نماییم.

منبع : https://zefa.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D9%84%D9%86%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D8%B3%D8%AA-anchor-text/





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: